Hasan Dağı Faaliyeti Raporu – 21/22 Aralık 2019

Toplam Kat Edilen Yol: 11,33kmkm
Toplam Yükseliş: 1368mm
Toplam İniş: 1360mm
Zemin Durumu: Toz kar, en altta taşlık tabaka, zirveye doğru kaygan çarşak üzeri taş kar
En Düşük Sıcaklık: -5°
En Yüksek Sıcaklık: 22°
Rüzgar hızı: 25km/s
Wind Chill etkisi ile hissedilen sıcaklık: -12,3°
Hava durumu özeti: Genellikle güneşli zirvede aşırı rüzgarlı

Faaliyetin Güncesi

1. gün - 20 Aralık 2019

19.00 – İç Anadolu’nun cüssesi ve heybeti ile büyüleyici yükseltisi Hasan Dağına doğru yola çıkmak için Arif ve Oktay ile Bostancı YHT garında buluştuk. Xray kontrollerinde Oktay’ın çakısını güvenlik görevlileri aldı. Umarım bu faaliyet başlangıcındaki ilk ve son kaybımız olur.
19.10 – Hızlı trenimiz Bostancı’dan Konya’ya doğru hareket etti. Trende Söğütlüçeşme’den binen Ahmet ile buluştuk.
20.15 – Ertan ve Ergin’in bizimle paylaştığı “20.12.2019 PC2708 Istanbul – Konya ucusumuz,Konya’daki sis nedeni ile iptal edilmistir. Biletiniz ile ilgili ucretsiz degisiklik veya iade islemleri icin 0850 250 67 02 numarali cagri merkezimizi arayabilirsiniz. B002” mesaj ile morallerimiz alt üst oldu.

Hızlıca bir plan yapılarak Ankara’dan kendi aracı ile gelecek Evren ile dağa ulaşımlarını planladık. Ve Ertan ile Ergin’in geliş uçak biletleri Ankara’ya aktarıldı.

Fatih erken saatte Evren ile buluşacaktı açıkçası olan ona oldu. Saatlerce Konya’da bizim gelişimizi beklemek zorunda kalacak. Ama bu durumu bile güzel anılara çevirmeye fırsat bilmiş. Sağdaki resimde gördüğünüz gibi parkta kendine arkadaşlar bulmuş.

23.50 – Konya YHT’de inerek aracımıza bindik ve Fatih’i almak için otogar’a doğru yola koyulduk.

2. gün - 21 Aralık 2019, Cumartesi

00.05 – Otogar’dan Fatih’i alarak Aksaray istikametine doğru yola çıktık. Yol boyu yoğun sis içerisinde ilerlerken uçakların neden Konya’ya inemediğini daha iyi anlamış olduk. Görüş mesafesi çoğu zaman 20m civarında olduğu için aracı oldukça temkinli kullanıyordum. Bu sırada Arif ve Fatih’e laf yetiştirerek sis’in kafamda oluşturmaya çalıştığı bulanık algıdan kaçıyordum.

Hava çok soğuk ve sisten ötürü aracımızın yan aynaları buzlanmış, kaportası buz tutmuştu.

03.10 – Aksaray Otogar’dan Şule’yi alarak Ağaçlı tesislerine geçtik. Normalde planımıza göre tüm ekip şu an buluşmak olacak ve direk Hasan Dağı rota başlangıcına çıkarak zirveye doğru yürüyecektik. Ancak hayatta her zaman her şey planladığımı gibi gitmiyor.

Sisten dolayı iptal olan uçuş sebebi ile faaliyette şimdilik 3 saat rötarımız var gibi görünüyor. Tesiste biraz yemek yedik ardından çantalarımızı zirve yürüyüşü için hazırlayarak beklemeye başladık.

Ancak Evren, Ertan ve Ergin’in geldiği yolda sis altında ve bu sebepten seyahatleri biraz daha uzun sürüyor.

07.00 – Sonunda Helvadere köyünde bütün ekip olarak buluşarak hatta kavuşarak :) Hasan Dağına doğru çıkmaya başladık.
07.47 – Aracımızdan inerek zirve yürüyüşüne başladık. Neredeyse tüm ekip 32 saattir hiç uyumamış durumda..

Gün doğarken güneş ışınları ve bulutların görsel şöleni eşliğinde karşıda bir dağ silüet olarak görünüyordu.

Hava dahada aydınlanınca 1 ay sonra zirvesine ulaşmayı deneyeceğimiz Erciyes Dağı bize selam verir oldu.

Yol boyu toz kar, dibinde taşlık, bazen diz seviyesine kadar batak zeminde yürüdük ve bu pekte keyifli değildi. Zirveye son 300 metre irtifa kalana kadar ekip olarak çok iyi kondisyon sergiledik. Ancak uykusuzluğumuz 2 güne yaklaşıyordu ve uyumamak için hepimiz direniyorduk. Bu son dönemeçte bizi oldukça yıprattı, bir an zirveye hiç ulaşamayacağımızı ve geri dönmemiz gerektiğini sanırım hepimiz düşündük.

14.40 – Zirveye ulaştım ve sırası ile diğer arkadaşlarda zirveye doğru gelmeye başladılar. Zirve aşırı rüzgarlıydı ve zirvede durmak çok mümkün değildi aşağıda daha kuytu bir alanda arkadaşları beklemeye başladım. Arif geldi Ergin ve Fatih’in gelmediğini söyledi hızlıca onları görebileceğim bir yere gittim ve gelmeleri için işaret ettim.

14.55 – Fatih zirvenin irtifa olarak 3o metre altında yol olarakta 200m civarı uzağında bekleme kararı almış. Bunu duyan Evren hemen Fatih’in yanına döndü. Bizde kalan arkadaşlar ile zirve fotoğrafı çekerek yanlarına dönüşe geçtik.

19.00 –  Dönüşte tüm ekipte iki günlük uykusuzluğun yorgunluğu kendini oldukça fazla hissettirdi. Faaliyet bitim noktamız Hotel Kar Beyaza ilk varan ile son varan arasında yaklaşık bir saat fark vardı. Ben son arkadaşlara eşlik ederek 19.00’da otele ulaştım.

Otel bildiğiniz şenlik yeri yarın Hasan Dağı tırmanış şenliği olacak yaklaşık 150 kişi zirveye ilerleyecek. 2 hafta önce Antalya’da tırmanış yaptığımız arkadaşlarımızda buradalar onlarla selamlaştık hasret giderdik. Gönül isterdi ki bu tırmanışı da beraber yapalım. Ancak biz kalabalığa pek gelemiyoruz. Sırf bu yüzden uykusuz, uykusuz zirvemizi Cumartesi günü yaptık…

Otelde muhabbet, sohbet yemek ardından mışıl mışıl uykuya geçtik.

Not: Otel’in çadırdan farkı yok, sadece duvarları olan bir alan. Isınma, tuvalet, yatak gibi hizmetler bulunmamaktadır.

3. gün - 22 Aralık 2019, Pazar

02.00 – Bu saatten itibaren bizi şenlik tırmanışı ekibinden sanan 4 5 kişi uyandırmaya çalıştı. Hepsine biz zirve yaptık indik dedik onlarda şaşırdılar :)
09.30 –  İki günlük uykusuzluğumuzu atarak uyandık, hızlıca toparlandık aracımıza binerek Hotel Kar Beyaza ve Hasan Dağına veda ettik.

10.30 –  Ihlara vadisinde manzara eşliğinde harika bir kahvaltı yaptık. Evren buradan direk kendi aracı ile dönüşe geçti. Kahvaltı ardından bazı arkadaşlarımız Ihlara Vadisine yürüyüşe giderken diğerleri ile köy kahvesinde vakit geçirdik.
13.30 –  Aksaray Otogar’da Şule ve Oktay’ı bıraktık ve Konya’ya doğru yola koyulduk.
20.30 –  Konya’da yemek yedikten sonra Hava alanına geçtik ve faaliyeti kazasız belasız bitirdik.

Faaliyet Hakkında Duygu ve Düşünceler

Bu faaliyette 2 günlük uykusuzlukla mücadele ederek zirveye ulaşmayı çabaladık. Uykusuzluğun zirveye ulaşmakta ne kadar büyük bir engel olduğunun teorik bilgi haricinde tekrar deneyimleyerek yaşamış olduk. Bunu unutmamak içinde faaliyet raporunu açık açık yazmaktayız. Uykusuz faaliyet yapmaktansa ; kalabalıkta olsa, bazen lüksümüzden fedakarlıkta edecek olsak uykumuzu alarak faaliyet yapmamız her zaman daha iyi sonuç verecektir.

Zirve dağcının ödülü olabilir ancak olmazsa olmazı olmamalıdır. Dağda kendini bilmek ve durman gereken yeri kestirmek oldukça önemlidir. Ve bu konuda bir karar alabilmek büyük bir erdem ister. Varsa hırslarını köşeye bırakıp karar alabildiği için Fatih’i kutlarım. Dağ yerli yerinde duruyor. Ama biz verdiğimiz doğru kararlar kadar hayatta kalacağız.

Faaliyete katılan tüm arkadaşları erdemli davranışları ve uyumları için teşekkür ederim. Nice güzel faaliyetlerde görüşmek dileğiyle.