Kilimanjaro Tırmanışı ve Tanzanya Gezisi

Bu etkinliğin ana amacı Afrika kıtasının en yüksek noktası olan Kilimanjaro Dağı Zirvesi 5895 metreye çıkmaktır. Amacı gerçekleştikten sonra kalan sürede Ngorongoro – Serengeti – Zanzibar adası gezisi, Jeep  Safari ve geziler yapılması planlanmaktadır.

Program

Klimanjaro Havaalanı (JRO) na varış ve açık havalarda, dünyanın yalnız duran en yüksek dağını, Kilimonjaro’yu, 5895 metrelik heybetiyle görebileceğimiz, Moshi’ye araç ile geçiyoruz. Moshide otele yerleştkikten sonra rehberimiz tur ile ilgili bilgileri bize aktarıyor.

Sabah kahvaltının ardından 45 dakikalık bir yolculukla, 1840m. yüksekliğe çıkıyor ve Kilimanjaro Ulusal Parkının Machame Kapısına gelerek kendimizi dağ-yağmur ormanının derinliklerinde buluyoruz. 3000m yükseklikte bulunan Machame kampına çıkarken etrafta baş parmaksız Colobus maymunlarını, ağaçların tepelerinden bizleri seyrederken görüntüleyebileceğiz. Yolculuğumuz sonunda kampa yerleşiyoruz..

Erken bir kahvaltının ardından, Machame kampıyla beraber orman örtüsünü de terkediyoruz. Artık bir dağın üzerinde olduğumuzu anladığımız, fundalık bitki örtüsü bize eşlik edecek. Dikleşen patikamız, kısa süre sonra bizleri Shira Platosundaki 3840m.lik kampına ulaştırıyor. Shira platosundan yaklaşık 700m. kadar tırmarak 6 -7 saat sonrasında Kilimanjaro dağı üstündeki belkide en güzel kamp yeri olan Barranco Kampı (3950m.)  ana kampımızı kuracağız.

Bugünün etabı biraz daha zorlu; gerekli yerlerde emniyet ipi ile bağlanacağımız, yine patika olsa da ellerimizle kayalara tutunacağımız “Barranco Duvarı”nı aşacağız. Sırt üzerinde iniş çıkışlar sırasında, Kibo buzulunu görüntüleme imkanımız olacak. Karanga vadisinde öğleyemeğimizi yedikten 2-3 saat sonra 4700m. deki Barafu Kampına ulaşacağız ve zirve günü için dinleneceğiz.

Büyük gün hedef afrika kıtasının zirvesi! Gece 11 gibi kalkıp, gece yarısı yola çıkacağız. 5-7 saatlik sıkı bir tempoyla Kibo merdivenlerini tırmanıp Stella Point’e ulaşıyoruz. Krater sırtını takip ederek, güneş yavaş yavaş toprağı ısıtırken, 1-2 saatlik yürüyüş ile Afrikanın Çatısına ulaşıyoruz. Uhuru Zirvesi, 5895 metrelik Kilimanjaro dağının en yüksek noktası; neredeyse tamamı dev düzlüklerden oluşan kıtanın orasındaki bu tarih öncesi volkanın tepesinden tüm dünya görünecek sanki! Zirvede 30 dakika geçirdikten sonra inişe geçiyoruz. Neredeyse aynı rotayı izleyerek Barafu kampında mola veriyoruz. Ardından Mweka kampına (3100m.) doğru yola çıkıyoruz; irtifadaki bu azalma, geceyi çok daha rahat geçirmemizi sağlayacak.

Zirve maceramızın bu son yürüyüş günü, kahvaltı sonrasında, rehberlerimizin yapacağı geleneksel veda seremonisi ile kutlanacak. 2 saatlik hafif bir yürüyüş ile Mweka kapısına ve bizi Arusha’daki otelimize getirecek aracımıza biniyoruz. Arusha’ya vardığımızda günün geri kalan zamanı serbest ve dinlenme.

Sabah erkenden ağaçta uyuyan aslanları ile ünlü Lake Manyara’ya doğru yola çıkıyoruz. Günümüze Lake Manyara Milli Parkı’nda safariye devam edeceğiz. Çeşit çeşit maymun sürüleri, kuşlar, ceylanlar, zebralar, hipopotamlar, filler, zürafalar, flamingolar, bizonlar, yüzlerce farklı ağaç ve bitki türü, kelebeklerin hepsini bir arada görme fırsatımız olacak. Günümüzün devamında UNESCO Dünya Mirasları listesinde bulunan, dünyanın en büyük doğal kalderası, Ngorongoro’ya hareket ediyoruz. Burası yeryüzündeki en büyük volkanik çöküntü krateridir. Bu dev çanağın içinde, mevsime göre değişen sayıda, 20 – 30 bin kadar yabani hayvanı ve binlerce kuşu bir arada görmek mümkün. İçinde geniş otlaklar, bataklık alanlar, ard arda sıralı göller ile yağmur ormanları bulunan, eşi görülmemiş çeşitlikte hayvan türünün yaşadığı kraterin, bu özellikleriyle “Nuh’un Gemisi”sine benzetilmesi çok olağan.. Otelimize varışımızda, dinlenmek üzere ayrılan saatlerin ardından, akşam yemeğinde buluşuyoruz.

İstanbul’a dönüş zamanı Kilimanjaro Havaalanı’na (JRO)  Transfer .